keskiviikko 19. joulukuuta 2018

Meno kuin lypsylehmällä

Tää jäi kyllä niin elävästi mieleen, et tässä hyvä aihe seuraavaksi.
Synnytyksestä 2vrk ja tissit näyttää korispalloilta ja vastasyntyneen pää näyttää todella pieneltä pinkeiden rintojen rinnalla, joten pyysin lopulta osastolta rintapumpun lainaan, jotta imetyshetket sujuu jatkossakin helposti. 
Tilasin Kiinasta rintapumpun, koska koiranpentu söi edellisestä rintapumpusta virtajohdon poikki. Ja en raaskinut maksaa ~70€ pumpusta, jolla tyhjennän maitoa, jotka päätyy viemäristä alas. 
Tästä tää tyhjennys taas alkoi. Tässä vain yhden rinnan tyhjentämistä, en pumpannut rintaa ihan tyhjäksi, vaan sen pahimman pingotteen, jotta mulla ja vauvalla on molemmilla hyvä olla imetyksen aikana. Ja vaikka äidinmaito on arvokasta, nii kaikki mitä pumppasin (320ml) meni viemäristä alas. Maito siis jälleen kerran lähti nousuun, niin hyvin, että voisin imettää kaikki osaston vauvat tällä maitomäärällä 😂.

Silloin kun Miro syntyi, nii syntymästä muutama tunti myöhemmin multa kätilö kysyi, et saisinko tuollaiseen mittaan puristettua muutaman tipan, no mä lypsäsin mitan kerralla täyteen, haki toisen mitan, no jos tohon saisit toisesta rinnasta puristettua. Ja senki sain täyteen puristettua. Pari ekaa päivää mä lypsäsin Mirolle tollasiin mittoihin maidot ja sen jälkeen pumppasin osastolla kaikki maidot talteen. Ja kotona jatkoin pumppailua, ettei vahingossakaan pääse maidontulo tyrehtyy.

No nyt mä oon sitä mieltä viidennen kerran, että mun kroppa tajuaa ainakin tuottaa maitoa vauvalle. Ja tavote on täysimettää 6kk ja jatkaa vähintää 1v ikään ja sen jälkeen taas pieniä rajapyykkejä, et kui kauan sit haluaa vihryä tissillä. Nyt kun on saanu paljon matkan varrella erilaisia apuja imetykseen ja kuulun imetyksen tuki -ryhmään, niin eiköhän me saada pitkä imetystaival vielä. 

Mut nyt mä lähen nukkumaan, kun en oo viel yhtää nukkunu ja mulla on reilu 2h aikaa nukkua, ennen seuraavaa imetyskertaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti